onsdag 14 september 2011

Nåt lurt

När jag och mamma fikade på Piacetto nere på Falangallerian häromdagen, så köpte jag en hallonsmoothie. Den var så god att den fick håren att resa sig på mig! Jag hade lätt kunnat beställa in minst fyra stycken till! Jag funderade på om jag skulle fråga om receptet, men tänkte att det kanske skulle verka lite... sniket. Hej, jag skulle vilja veta vad ni har i smoothien så att jag kan göra den själv och slippa köpa eran och på så sätt snuva er på en massa pengar! Det kändes ju lite tarvligt... Jag skärpte mig dock när jag påpekade för mig själv att ett smoothierecept nog inte är lika hårt bevakat och hållet som kärnvapenritningar. Så jag frågade, och hon i kassan var jättetrevlig och berättade att det bara var hallon, vaniljyoghurt och mjölk.

Nu har jag nästan gjort slut på ett helt paket vaniljyoghurt och ett helt paket hallon. På två dagar. Hur mycket smoothie är för mycket smoothie? Och framför allt: hur kan något vara så gott och ändå ganska nyttigt? Det strider ju mot naturlagarna, för böveln! Jag kan inte anta annat än att det är något lurt med det här...






3 kommentarer:

  1. Hur fördelar du ingredienserna proportionellt? Måste nog ta en tur till affärn o fixa! =)

    SvaraRadera
  2. Jag kör lite på känn, faktiskt. Jag blandar allt i ett sånt där mått man får med mixerstaven när man köper den; grundar med kanske två-tre deciliter yoghurt och så häller jag på lite mjölk och frysta hallon. Det bästa med det sättet är att efter första mixningen måste man hälla på lite mer av det ena eller andra för att få upp balansen, vilket resulterar i att när man är färdig så har man väldigt mycket smoothie att njuta av ;)

    SvaraRadera
  3. haha! ja de låter som en bra strategi =) jag ska definitivt prova nån dag, nu har ja iaf ingredienserna i kylen!

    SvaraRadera