fredag 9 september 2011

När jag blir stor...


... ska jag ha en trädgård med rosor i. 
Och många olika sorters träd; sådana som blir rosa på våren, sådana som blir gula, som blir vita, gröna, syrenlila... Det ska vara som att kliva in i en annan värld! En värld där träden inte bara är gröna. Jag ska ha äppelträd och plommonträd som man får plocka hur mycket man vill av, och jag ska odla rabarber, morötter, sallad, kryddor... 
Naturligtvis ska det finnas hallonbuskar och smultronplantor och amplar med jordgubbar!
En stor gräsmatta och en gunga i en gren, en gunga som går att gunga så högt i att man nästan når molnen om man sträcker ordentligt på tårna!
Jag ska anlägga en syrénberså där man kan sitta och läsa och fika och gömma sig för världen.
Och så ska det finnas en lekstuga. Och en trädkoja!
Min trädgård ska ha en massa skrymslen och vrår, och se helt annorlunda ut från olika håll.
Och mellan träden ska man kunna skymta sjön.

Jag ska inte kunna höra en enda bil på avstånd.

4 kommentarer:

  1. Får jag flytta in hos dig i så fall?! :D Låter så mysigt! Så kan man ha tepartyn där under den bara himlen på en rutig filt under träden!

    SvaraRadera
  2. Kom och bo!!! :D Det bästa av allt med min trädgård: den är till för att vara många i! Och så kan vi ha en utomhuskonsert (för det ska givetvis finnas en paviljong och en mirakelflygel i trädgården; en som tål vatten och aldrig stämmer om sig av väder och vind)! Och så kan vi dricka te och äta sötsaker till långt in på natten!

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha en sån trädgård, där barnen kan springa runt och leka (när den tiden kommer) :)

    SvaraRadera
  4. Eller hur?! Kan man inte bara snabbspola studentlivet med alla trånga ettor på femte våningen och få flytta in i sin städgård på en gång? ;)

    Jag visste inte att du hade en blogg, förresten! Vad kul =)

    SvaraRadera