onsdag 7 september 2011

Lagen om alltings jävlighet

Jag läste i en träningstidning häromdagen att ska man ut och springa på morgonen, så är det bra att äta en halv banan och dricka lite vatten. Det lät ju vettigt; ladda upp sig litegrann och kanske orka lite mer! Jag satte i mig min halva banan och gav mig iväg i regnet (som om lite regn skulle hindra mig från att jogga? Jag älskar ju regn!). Men efter ungefär halva vägen kändes det som om en sån där pac-man med huggtänder bitit sig fast i min högra sida. Hållet från helvetet slog till! Aj. Jag fick gå resten av vägen, förbannande den korkade tidningen och den idiotiska bananen.


Slutsats: tro inte på sånt som står i tidningen. 

Jag upptäckte precis att min mobil har lagt av igen. Gårdagens period av fungerande var alltså bara en sista kraftsamling? Nu måste jag lämna in den. Och jag som inte tecknade någon garanti när jag köpte den, för att garantin kostade lika mycket som halva telefonen. Stupid stupid stupid!

Slutsats: Murphys lag måste multipliceras med tio för att göra rättvisa åt den överjordiska ondska som bor i alla tekniska apparater.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar