söndag 4 september 2011

Jag gör så att blommorna blommar!

Jag få ge mig. Kapitulera. Jag erkänner:

JAG TYCKER OM ROSA

Jag har verkligen försökt. Att sluta tycka om rosa. Gå förbi blommiga gardiner, kakformar och skjortor när jag är på stan. Jag införde chockrosa istället för pastellrosa i mitt flickrum. Jag har försökt sluta tycka om att blanda ljusrosa, ljusgrönt och ljusblått. Har intalat mig själv att det inte är "jag". Jag har försökt!

Men nu har jag gjort den här bloggen rosa och blå. 
Den kommer kanske att vara rosa och grön någon gång också, precis som mitt flickrum hemma i Horndal. Så känns bloggen som hemma, nästan. 
Så här och nu bestämmer jag att jag tycker att det är häftigt och coolt att tycka om rosa.
Så gör jag ofta; modifierar verkligheten efter mina behov. Helt plötsligt blev det inte ett dugg jobbigt att gilla rosa! Och hade jag inte låtit mig själv tycka om rosa och pasteller så hade jag aldrig köpt detta jättefina omslagspapper på Åhlens. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar