fredag 23 september 2011

John Blund och jag

Igår hade jag fruktansvärt ont i huvudet. Seg och trött och gnällig tog jag mig genom dagen, och när jag äntligen fick ställa in mina skor i skohyllan hemma i lägenheten hade jag planerat att ligga på soffan och läsa, dricka te och lyssna på något lugnande. Jag skulle läsa så länge jag orkade, och sedan skulle jag gå och lägga mig och sova minst tio timmar och vakna som ett litet och förhoppningsvis inte förkylt energiknippe!

Hej, sa min dator och det var den kvällen det.

Fast jag kom faktiskt i säng vid tio, efter att med bultande huvud ha slötittat på parlamentet på youtube lite för länge. Och jag somnade. Och sov. Och det är så enormt fantastiskt härligt att sova!

Vid sådana tillfällen minns jag varför jag i femårsåldern var blixtförälskad i John Blund. Han svek mig dock; han hade lovat att komma och hämta mig på natten och så skulle vi flyga upp till hans sockervaddsmoln och gifta oss! Jag hade till och med lagt i ordning min brudklänning (mitt lucialinne) och mina finskor (leksaksskor av plast) bredvid sängen! Den skitstöveln kom aldrig.

Dagens tips blir därför: lita aldrig på killar som kan flyga! Framför allt inte om de jobbar natt också. Då är det bättre att bara sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar