söndag 25 december 2011

Härdsmälta

Jag vill skriva något fint och poetiskt om julafton. Om alla fina julklappar jag fick, om alla fina julklappar jag gav bort, om den heliga stunden med Karl Bertil Jonsson, om midnattsmässan och sången jag sjöng, om fikat efteråt och om vänner jag träffade för första gången på länge. Om alla de nya insikter jag fått den här julen, om mig själv och annat.

Men. Natten till julafton sov jag fem timmar. Jag somnade vid tre i går kväll. Vaknade vid fem. Sjöng julotta klockan sju. Lyckades sova litegrann mellan nio och elva, men väldigt lätt sömn. Jag är helt körd i huvudet. Kroppen gör ont av trötthet, något som inte blir bättre av att jag matar den med en jämn ström av toffifee, aladdinask och julmust. Nu ska jag försöka undvika skärmar, eftersom de gör mig ännu tröttare. Jag ska läsa mina julklappsböcker. Jag ska definitivt sluta skriva nu... Ska man skriva något, ska man skriva ordentligt och nu blir det bara blaha...

(Jag kanske skriver något i alla fall. I morgon eller så. Men på ett riktigt papper. Med en riktig penna.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar