torsdag 1 december 2011

Äntligen!

Återigen dåligt bloggat av mig. Men mina dagar är helt fullproppade med saker jag måste hinna... Köpenhamnsrepertoaren ligger i en låda, i princip. Det känns inte så jättelyckat. Och idag måste jag bli arg på en massa personer jag inte vill bli arg på för att skrämma iväg dem till luciarepet i kväll.

Men det gör inget. För SVT har lyckats. Äntligen! Äntligen en bra julkalender! Som alla vi kalendernördar har väntat! Jag har väldigt höga krav på adventskalendrar, men de förväntningarna har tyvärr inte infriats de senaste åren. Jag har i regel gett upp efter ett avsnitt. Men i år... Tjuvarnas Jul har potential att bli något riktigt, riktigt bra! För om jag ser på alla de kalendrar jag tycker bäst om (Sunes Jul, Jul i Kapernaum, Greveholm och Pelle Svanslös), så har de alla en gemensam nämnare i form av julstämning. De sista tre även inslaget av omoderniteter (Kapernaum är en fantasistad i 1800-talsstil, Greveholm är ett jättejättegammalt slott och Pelle Svanslös springer inte direkt omkring med en iPhone 4). Sunes Jul är bara helt hysteriskt jätterolig, även det funkar. Det ska bli intressant att se var Tjuvarnas Jul landar någonstans. Jag kommer i alla fall att följa den slaviskt!

(En annan go kalender är min paketkalender. Idag gav den mig en rödrutig julduk att ha på köksbordet. Tack mamma!)

1 kommentar:

  1. Ja Tjuvarnas jul är grym! Sedan sänds den i SVT play så man kan kolla på den ända från Kanada. Har också fått presentkalender, tror aldrig man blir för gammal för sånt X)

    SvaraRadera