söndag 18 december 2011

Fall, julesnö!




Just nu ser det ut såhär hemma, och just nu är jag lugn. Jag har tagit en långpromenad, legat på soffan och läst kvalitetslitteratur (och misslynt grymtat åt alla som försökt slå sig ner framför tv:n och slötitta på kanal 6, att det borde de också göra), övat piano samt skyltat om lite i affären. Det enda orosmolnet på min himmel är det faktum att jag måste ringa till en vilt främmande och eventuellt dansk människa för att be denne kompa mig på Köpenhamnssökningen. Usch och fy!

Men, petitesser! 
Det verkar i alla fall som om julefriden så sakteliga börjar lägra sig i denna min oroliga själ. 
Det enda jag verkligen, verkligen önskar mig i år är lugn.

1 kommentar:

  1. Jag kan inte beskriva hur avundsjuk jag är på att du har denna härliga, vita massa av kärlek som singlar ned från himmelen! Här har vi idag haft vår första minus grad... vi blev även lyckligt lottade att få lite frost/snö som gör asfalten glashal och bildar små vita klumpar vid gatorna. Men vad är det mot detta?! Ååååå snö... <3

    SvaraRadera