tisdag 20 december 2011

Goder morgon, mitt herrskap...

...här kommer det ingen j*vla lussebrud för nu är det 20 december och i princip ett helt år kvar till nästa lucia! Hahaaa!!!

Jag har precis vaknat efter 9 1/2 timmars sömn (har alltså en halvtimme kvar att utnyttja; Anita ordinerade 10 timmar per natt), och kan lättad konstatera att jag inte drömt om luciatåg en enda gång i natt! Däremot har mycket konservatoriefolk hälsat på mig i drömmarnas värld, vilket var väldigt trevligt. Vi var på Peace&Love, vilket också var väldigt trevligt. Vi skulle se Håkan Hellström, men bestämde oss för att av någon anledning inte stå längst fram, utan i mitten, längst fram vid mittenavspärrningen. Fast det var ingen vanlig avspärrning i form av staket, nej, den var ett sådant där nät som hänger bakom handbollsmål. Fruktansvärt opraktiskt! För att ta emot sig om det blev tryck bakifrån fick man luta sig fram ca en meter, eftersom nätet gav efter ungefär så mycket. Vilken ju innebar att man i praktiken gav mer utrymme åt trycket, och mosades mot nätet. Hm. Vi insåg livsfaran i detta och tänkte att närmare scenen kanske inte var så dumt i alla fall...  (Dessutom visade det sig att vi faktiskt var bakom scenen (drömlogik...) och att de var tvungna att hänga en backdrop på andra sidan nätet så att vi såg... ingenting...) Men först skulle vi duscha! Jag hade hittat en mycket smart förvaringsplats för min packning (för vem orkar släpa omkring på en stor ryggsäck när det är festival?); en stor stenkista som stod på parkeringen. Den var stor nog för att en kortare människa skulle få plats där i; när man öppnade den fanns det en kista till och i den kistan fanns en dödsmask av sten. Förmodligen låg det en egyptisk mumie under den. Den var kantad av hundratals hieroglyfer och bilder. "Jaja, står den här på parkeringen så får väl bäste herr Farao finna sig i att folk använder den!" tänkte jag bekymmerslöst och hivade ner min ryggsäck rakt i synen på den djupt slumrande Farao.

Återstår att se om jag nedkallat någon uråldrig, egyptisk förbannelse över mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar