lördag 1 oktober 2011

Tetider

Just nu befinner jag mig återigen hemma i Horndal. Mjukbyxor på, lördagsmys införskaffat och snart väntar en promenad! Förhoppningsvis hinner det bli lite råkallt tills dess; är det höst ska det vara höst tycker jag och inga mesiga 18 grader varmt! Hela grejen med höstpromenader försvinner ju! Det ska vara lite kallt, så man får rosiga kinder och måste ha vantar på sig, och så kommer man hem och får värma sig med en kopp te! Cafét vi bor granne med säljer helt makalöst goda teer från Muddus Hjortron. Jag köpte Höstte senast jag var hemma, och idag blev det en påse Hjortronte! Galet gott! Jag måste ju bunkra lite inför vintern, just nu har jag bara Höstteet och Arvikate i min lägenhet i Falun, att jämföra med de ungefär tio sorter jag hade förra året! Fast när jag flyttade så stod flyttkartongerna i garaget en tid, och när vi tog fram dem för att gå igenom dem så visade det sig att mössen i vårat garage tydligen också är tefrälsta... det var bara att slänga alltihop. Det enda positiva med det var att jag blev av med 100g Kustguld, som jag köpte i ettan men upptäckte var jätteäckligt. Men det tar ju emot att slänga ätbara saker, så det där Kustguldet har fått hänga med. Mössen verkade gilla det, dock!

Teblomma från Te&Kaffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar