torsdag 13 oktober 2011

All suited up



International Suit Up Day kom och gick. Förväntningarna har som vanligt varit höga; det har putsats och fejats i stugorna, gammelmormor har tagit sitt årliga bad, slipsarna har lagts i sträck och barnen har satts på en prydlig rad, inväntande den stora dagen riktigt lysande av glädje och förhoppningar!

Jag för min del hade varit ovanligt förutseende och bett mamma skicka med min kostym upp med min fantastiska skjuts, som pendlar mellan Falun och Horndal. Jättesmart av mig! Inte lika smart att glömma bort att be om vit skjorta och slips också. Fick improvisera med en rutig samt ett besök på Myrorna. Det syns inte på bilden, men på insidan av skjortans krage finns det ett blommönster. Och en av blomsorterna i det mönstrat matchar slipsens färg precis! Vill jag bara säga till mitt försvar.

För övrigt så slog jag och R ett slag för jämlikheten: jag hade blått och han hade rosa. Så medvetet. Jämställdheten firar nya triumfer! 

Hoppas att elevkåren kommer att fira lite triumfer imorgon också. Då är det nämligen dags för det fruktade Luciaruntrigningshelvetet. Ett gytter av papper, telefonnummer, tider som krockar och tåg som inte finns. Tjohoo... Önska mig lycka till!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar