söndag 9 oktober 2011

Mat, underbar mat!

För ungefär två timmar sedan kom jag hem från Stockholm, där jag har spenderat en mycket trevlig och givande helg. Men hemkomsten... det var längesedan jag var så hungrig! Och verkligen märkte av det: jag hade tänkt öva lite men pianotangenterna och noterna flöt ihop framför ögonen på mig, och när jag fösökte forma ett leende med munnen blev det mer en missnöjd grimas. Jag var helt enkelt inte i skick att öva, träffa folk eller, ja, göra någonting annat än äta. En pklågsam timme förflöt under vilken jag svängde ihop en fiskgratäng med blomkålsmos. Hela tiden smååt jag närmast tvångsmässigt av osten... Nu är jag mätt och glad igen, tyvärr för mätt för att kunna sova på ett tag. Här kommer i alla fall min favoritmatsång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar