tisdag 25 oktober 2011

The return of the king

Ibland blir man bara sådär glad i hjärtat. Som när man, en vanlig sketen måndag, kommer gåendes mot tidningshörnan och vem står där om inte Magnus?

Jag är precis hemkommen från Dalarnas Museum där hans trio Artis spelade, och ja, vad ska man säga? Fantastiskt, tycker jag att man ska säga! Det kändes så fint att ha honom och Lina tryggt tillbaka här i Falun, om än bara för några dagar. Som om jag fortfarande gick i tvåan. Det finns vissa människor som liksom har en inbyggd... mysfaktor. Och dem saknar man när de försvinner.

Ibland blir man inte så glad i hjärtat. Som när man vill säga så mycket, men vad man än säger känns fel. Eller som när Lustigknoppsbacken plötsligt tar en kvart att släpa sig upp för. Eller allt vad bihålor heter vägrar samarbeta och man låter urv (nytt bra ord! Urv. Går att använda när som helst!). Det är nästan så att jag hoppas på att det är en förkylning, bara för att få en naturlig förklaring till den plötsliga motvilja vad gäller samarbete som min kropp just nu visar prov på. Eller rättare sagt, för att få en annan förklaring än den att jag är dålig...

Nu kliar det i öronen också.

Over and out.

Och en liten bild på det.





2 kommentarer:

  1. Kusin Vitamin, hur har du det i Falun? Åhh vi brode brevväxla, som vi gjorde när vi var små! Kramar från andra sidan Atlanten!

    SvaraRadera
  2. Å, jag har det så bra så! Du, det borde vi absolut göra! Jag älskar, och saknar, att få brev! :) Min adress: Linnea Nygren Lustigknoppsvägen 1A 791 37 Falun Så kan du skicka din! :)

    SvaraRadera