tisdag 18 oktober 2011

Life Skalman style

Jag betvivlar starkt att det bara är äldre människor som kan bli senila. Nu är jag i och för sig inte speciellt insatt i de senaste forskarrönen om just denna sjukdom, så det är ju mycket möjligt att det går att bli senil utan att vara gammal. Bara det att jag inte vet om det.

Hur som helst, jag tror att jag ligger i riskzonen. Jag skulle behöva ha min mobil i ett senilsnöre runt halsen, och för andra dagen i rad har jag helt enkelt glömt bort att äta middag. Det har kommit annat i vägen. Oboeformade tårtor till exempel. Bäst vore ju en mat och sovklocka; en sån som Skalman har och när den ringer så avbryter han precis allt han håller på med! Tidningsläsning, fotbollsmatcher, bergsklättring, berättande av lösningen på ett viktigt problem som Bamse och Lille Skutt är för korkade för att lösa själva... Och så får Bamse och Lille Skutt vänta i två timmar, sittandes på en löst sittande klipphylla, medan Skalman... sover. Lite otrevligt av honom, kan man ju tycka. Hur som helst, mat och sovklockan skulle påminna mig om såna saker. Men jag misstänker starkt att jag rätt snabbt skulle tappa bort klockan...

 Fast de gånger jag vill glömma något så vägrar seniliteten att infinna sig.

Vad är det för poäng med att vara senil då? Jag bara undrar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar