måndag 18 juni 2012

Nedkopplad?

















Jag sitter vid datorn för första gången på två dagar. Min telefon ligger på mitt rum, avstängd, sedan nästan två dagar. Det har varit två bra dagar.

I sommar ska jag koppla ned, inte helt, men markant. Telefonen får ligga kvar på rummet. Jag kanske slår på den en gång varannan dag eller så. Med datorn och facebook och bloggen... får det bli som det blir. Behöver jag facebook för att marknadsföra en spelning så kanske. Bloggen är egentligen det svåraste att ta ställning till hur jag ska göra med. Jag vill ju inte förlora de drygt sextio personer som tittar in här varje dag. Inte för allt i världen vill jag förlora er!

Svår balansgång, svår avvägning. Får se hur jag gör.

Hur som helst, om någon av er som känner mig verkligen behöver ha tag på mig; ring hemtelefonen. Eller till Horndals blommor o trädgård. Eller, skicka ett helt vanligt brev med den riktiga posten. För tjugofem år sedan eller så, så var det väl så man gjorde. Och livet gick att leva ändå!

(Bilden ovan misstänker jag är tagen av pappa. I alla fall så låg den på datorn hemma. Fin var den i alla fall.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar