fredag 4 november 2011

Livstecken

Just nu avnjuter jag Höstlov i Horndal. Men mitt hjärta blickar fortfarande ut över Göteborg uppifrån Skansen Kronan. Den staden, alltså... och Fina Stina!

I ärlighetens namn så är mitt lov inte så mycket lov. Med jämna mellanrum får jag stressattacker av att tänka på lucia (detta har dock resulterat i att jag ritat upp ett tidsschema med tillhörande mobila enheter som symboliserar företagen vi ska lussa på. Ett jättestort. Nu har jag koll), och när jag är tillräckligt sansad för att sluta sitta och vagga fram och tillbaka i fosterställning, tuggande på en gammal toffla, är det jobb och prismärkning av tomtar, tomtar och tomtar som gäller. Tomtar med ben, tomtar utan ben, tomtar med ansikte och ben, tomtar med ansikte men utan ben och vita och svarta och röda; alla luddiga och förpackade i inbrottssäkra plastpåsar. Imorgon blir det i alla fall lite sjunga och spela; minnesgudtjänst i Avesta. Party. Nädå, det kommer att bli jättefint. Roligt att musicera med folk utanför skolan ibland, pröva vingarna litegrann och upptäcka att jag Kan Själv.

Dagens mest spännande händelse var för övrigt när jag i morse hann smörja in händerna med tandkräm innan jag insåg att tvålen nog varit ett lämpligare val.

Detta var en liten lägesrapport från mig i all enkelhet; jag kommer inte att blogga mer förrän jag är tillbaka i Falun, vilket borde bli söndag kväll. Nu ska jag framhärda i mina försök att vrida tillbaka dygnet. Hittills har det företaget gått... sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar