måndag 7 november 2011

Jag har en plan...

... tajmad och klar in i minsta detalj.

Min nya strategi för att överleva julen i år är helt enkelt att försöka göra den så behaglig som möjligt. Ingen mer stress. Tacka nej till saker (i alla fall till det jag inte redan tackat ja till...). I detta syfte planeras även en paketkalender åt mig själv. Och igår inhandlades glögg, lokalproducerad Vildmarksglögg. Och snart får jag kanske reda på hur färgningen av mammas gamla näbbstövlar gick. Tänker nämligen känna mig nordiskt helylle i vinter! Ett annat steg i min plan är att fixa den ultimata julskivan av julmusik jag har på min dator, att spela i affären så vi slipper "Jag såg mamma kyssa tomten" och annat otäckt. Och så ska jag skaffa skivan med denna låten på. Om inte den kan göra min jul så vet inte jag.

Vildmarksglöggen tittar fram ur vildmarken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar