torsdag 9 februari 2012

Saker Blond Sopran vill se 2012! - 3

Så mycket energi går till spillo. Så mycket välvilja.
 År 2012 ser jag fram emot att den alldeles vanliga lilla medborgarens tvångstankar kommer att tas tillvara. År 2012 är året då det officiella Slaskklumpssparkarämbetet införs och tar trivseln på landets parkeringsplatser till helt nya nivåer!

Förtydligande: ni vet de där slaskklumparna som sitter bakom bildäcken när det är någon plusgrad ute? De ska väck. Jag mår lite dåligt varje gång jag passerar en bil med slaskklumpar på; det rycker i benen och jag villvillvill sparka bort klumpen, rätta till felet... Men jag inser ju att jag inte kan sparka på andra människors bilar hur som helst. Det ses i allmänhet inte på med speciellt blida ögon. Men nu har jag alltså kläckt den storartade idén att vi som har sådana här tvångstankar kan få ett litet papper från myndigheterna, och kanske en reflexväst eller i alla fall ett märke att fästa på jackan, som bevisar att vi har rätt att sparka bort de där jämrans klumparna! För allas säkerhet och välbefinnande! Speciellt vårt eget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar