torsdag 13 september 2012

Ett tips till någon som är smart

Mitt tips är följande: uppfinn en knapp som man kan stänga av hjärnan med på natten. När man ska gå och lägga sig så trycker man på knappen och vips, så har hjärnan gått in i viloläge, ungefär som en dator.

Detta skulle effektivt förhindra följande:

- Sömnsvårigheter till följd av för hög hjärnaktivitet. Hjärnan skulle inte ha möjlighet att klockan halv tolv på natten komma på att det är världens bästa idé att försöka normalisera jobbiga händelser genom att genomleva dem om och om igen. Helst nu. Jo, definitivt nu. Halv tolv. Jättebra idé. Denna finurliga knapp skulle alltså minimera risken för dylika korkade idéer.

- Akut uttråkning till följd av det enda som hjälper mig när hjärnan har fått för sig något på kvällen och vägrar ge sig. Detta enda är listor i alfabetisk ordning. Igår kväll tog jag mig igenom djur som lever vilt i Sverige, och somnade någonstans vid O eller P när jag gått vidare till att lista utländska, coola djur som lejon och tigrar.

- Drömmar om att få jobbet att livedubba Ola Salo under The Ark-spelningar ifall han skulle tappa bort sig (och att få jobbet utan att ens ha hört deras senaste plattor), samt drömmar om djur som lever vilt i Sverige.

Jag avsäger mig härmed alla rättigheter till idén, bara någon genomför den.
Tack på förhand!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar